ميراث آريا(chtn) – اصيليان با اشاره به ا تعيين معيار مصرف سوخت استاندارد براي 40 واحد صنعتي با همکاري وزارت صنايع و معادن گفت: تدوين معيار مصرف انرژي (آب و برق) نيز براي اين 40 واحد صنعتي ارائه شده است.

او همچنين از اصلاح 1568 خودرو سواري بنزين‌سوز، 1248 تاکسي، 1246 ميني‌بوس طبق برنامه جامع کاهش آلودگي عمومي تهران خبر داد و اظهار کرد: 30 هزار موتورسيکلت فرسوده از ناوگان شهر تهران خارج شده است.

معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد طرح از رده خارج کردن موتورسيکلت‌هاي فرسوده در 8 شهر آلوده کشور اجرا مي‌شود.

اصيليان از پيشرفت 90 درصدي پروژه مدل‌سازي انتشار آلودگي هواي تهران خبر داد و گفت: اين پروژه که با همکاري دانشگاه اميرکبير در حال اجرا است قادر است که ميزان منابع آلوده‌کننده شهر تهران را پيش‌بيني کند.

او با اشاره به 9 محور طرح جامع کاهش آلودگي هواي تهران گفت: استاندارد خودروها صددرصد اجرايي شده و سازمان حفاظت محيط زيست نظارت کامل بر استاندارد خودروها دارد.

معاون محيط زيست انساني تصريح کرد: اما در مورد سوخت خودروها، استانداردسازي، حتي در حد يک درصد نيز انجام نشده است.

او ادامه داد: اصلاح هندسي معابر حدود 30 تا 40 درصد پيشرفت داشته و در محور حمل و نقل عمومي حدود 30 درصد طبق برنامه جامع کاهش آلودگي هواي تهران پيشرفت داشته‌ايم.

اصيليان در رابطه با اينکه چرا طرح جامع کاهش آلودگي هوا موفق نشده است، گفت: براي اينکه اين طرح به موفقيت برسد بايد 9 محور اصلي آن به طور همزمان پيشرفت داشته باشد و سازمان‌هاي مرتبط به صورت هماهنگ با هم عمل کنند و چون اين اتفاق نيفتاده است، طرح جامع کاهش آلودگي هوا به نتيجه مطلوب نرسيد.

معاون محيط زيست انساني ادامه داد: در حال حاضر يک ميليون خودرو فرسوده در سطح شهر تهران تردد مي‌کنند و برخي از خودروها که مربوط به قبل از سال 82 هستند، استانداردهاي لازم را ندارد و 20 برابر يک خودرو استاندارد آلودگي توليد مي‌کنند، بنابراين حدودا يک و نيم ميليون خودرو غير استاندارد در پايتخت تردد دارند و علاوه بر اين تعداد خودلو غير استاندارد سوخت غير استاندارد، ترافيک و خودروهاي فرسوده، عدم توسعه حمل و نقل عمومي دست به دست هم مي‌دهند و باعث مي‌شوند مشکل آلودگي هواي تهران همچنان ادامه يابد.

100

انتهای پیام/

کد خبر 138809222